دفتر روانشناسی ، عاطفه جهانشیری

سال دوم دانشجوی روانشناسی هستم ، اینها تجربه ی خودم هست تا زمانی که روانشناس بشوم ، و در این عرصه به مردم خدمت کنم

دفتر روانشناسی ، عاطفه جهانشیری

سال دوم دانشجوی روانشناسی هستم ، اینها تجربه ی خودم هست تا زمانی که روانشناس بشوم ، و در این عرصه به مردم خدمت کنم

  • ۰
  • ۰

دکتر محمدی ، روانشناس : روان درمانی معنوی کمک بسیاری به درمان اختلالات شخصیتی می‌نماید

توجه به بعد روحی و معنوی انسان به عنوان بعد چهارم در کنار سه بعد شناخته شده قبلی (جسمی، روانی و اجتماعی) می تواند در درمان بسیاری از بیماریها و اختلالات چون ترانس سکسوالیسم و افراد با شخصیت ضداجتماعی و ... بسیار موثر باشد.

دکتر محمدرضا محمدی ، روانشناس ،که در نوزدهمین نشست علمی ماهانه دانشگاه تربیت معلم سخن می گفت با ارائه تحقیقات خود زمینه‌ی تمایز بین اصطلاحات روان و روح را اظهار کرد: روان در جهت پرده‌گشایی از اسرار ارتباط داشتن و صمیمیت و تعلق در زندگی روزمره است و روح در جستجوی یافتن الوهیت در زندگی دنیوی می باشد که برای یک درمانگر معنوی این مفاهیم در زمینه درمانی همراه رحم و دلسوزی قابل اطلاق می باشد که به معنی عشق و اعتماد و رای خویشتن می باشد و راه رسیدن به معنویت نیازمند اعتقاد به مذهب اعتقاد به یگانگی و اعتقاد به دگرگونی است و با پرورش یک وجود با روح و معنویت با این شکل هدایت درمان کلینیکی برپایه این اصول ماوراء مادی ، درمانگر می تواند بیمار را به خود حقیقی خویش برساند.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه هیچ مکتب سازمان یافته و بنیان گذاری شده ای برای روان درمانی معنوی وجود ندارد اظهار داشت: ارتباط روح با روان مثل رابطه خون با بدن است و به بیان اختصاصی تر روان درمانی معنوی مراقبت، رحم و دلسوزی را درون زمینه دوگانه ‌ای از عشق و اعتقاد در ماورای خویش به تصویر می کشد.

وی با اشاره به اینکه روان درمانی معنوی از راه‌کارها و چگونگیهای سنتی درمان مانع نمی شود و باعث منسوخ شدن آنها نمی شود به بیان تجربیات خود در درمان بسیاری از بیماریها از این طریق پرداخت. 

منبع: www.isna.ir

تاریخ مراجعه: 15/8/1399

  • ۹۹/۰۸/۱۷
  • عاطفه جهانشیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی