دفتر روانشناسی ، عاطفه جهانشیری

سال دوم دانشجوی روانشناسی هستم ، اینها تجربه ی خودم هست تا زمانی که روانشناس بشوم ، و در این عرصه به مردم خدمت کنم

دفتر روانشناسی ، عاطفه جهانشیری

سال دوم دانشجوی روانشناسی هستم ، اینها تجربه ی خودم هست تا زمانی که روانشناس بشوم ، و در این عرصه به مردم خدمت کنم

  • ۰
  • ۰

مکتب روسیه

روانشناسی دین استفاده از روشهای تحقیق روانشناختی و مدلهای تفسیری در سنتهای مختلف دینی ، اشکال معنویت و همچنین در افراد مذهبی و غیرمذهبی است.  این علم به دنبال توصیف دقیق جزئیات و ریشه های اعتقادات مذهبی و رفتار دینی و همچنین آداب و رسوم مرتبط با آنها استاگرچه روانشناسی دین به عنوان یک رشته مستقل در اواخر قرن نوزدهم پدیدار شد ، هر سه مشکل اصلی پیش از این برای قرن ها حل شده بود.بسیاری از مناطق دین در حال حاضر توسط روانشناسی کشف نشده باقی مانده استاگرچه دین و معنویت نقش زیادی در زندگی بسیاری از مردم دارد ، اما هنوز مشخص نیست که چرا در برخی موارد منجر به نتایج مثبت می شود ، و در برخی دیگر - به منفیاین دلیل نیاز به بررسی چگونگی تأثیر و تأثیر دین و معنویت بر زندگی مردم استنتایج مثمر ثمر را می توان از طریق گفتگوی مداوم بین روانشناسی و الهیات بدست آورد. مکتب روسیه مکتب الهادی است. خدا ناباور است. در ارتباط با حاکمیت شوروی است. کشور شوروی با دیدگاه های کمونیستی اداره می شد. آزادی نداشتند ، جایی که آزاد محدود باشد تحرک کم می شود ، بنابراین روانشناسی دین در روسیه خیلی رشدی نکرد.

جرج ایوانوویچ گورجیف : فیلسوف روسی که فعالیت های او به رشد خود شخص ، رشد هوشیاری و زندگی روزمره او اختصاص داشت ،  و تعلیم آن در بین پیروانش "راه چهارم" نامیده شداز نظر گورجیف ، انسان کامل نیستطبیعت آن را فقط در یک سطح خاص توسعه می دهد.

  پس او باید با تلاش خودش پیشرفت کندبرای پیشرفت ، باید خود را بشناسیداما انسان خود را نمی شناسد و فقط از قسمت کمی از توانایی ها و قدرت های خود استفاده می کندبا مشاهده خود ، فرد می تواند متوجه شود که چهار عملکرد مستقل در ذات او آشکار می شود: فکری (تفکر) ، احساسی (احساسات) ، حرکتی (حرکات) و غریزی (احساسات ، غرایز ، کار درونی بدن).  همچنین ، ممکن است فرد متوجه شود که از واقعیت به طرق مختلف آگاه است: خواب است ، سپس بیدار استبا این حال ، حالت بیداری نیز یکنواخت نیستگورجیف چهار حالت هوشیاری را از هم متمایز کرد:

"خواب" (یک رویای معمولی شبانه ، که در آن فرد فقط از رویاهای خود آگاه است)

 "خواب بیداری" (که در آن درک واقعیت با توهمات و رویاها مخلوط می شود ، و  فرد از عواقب گفتار و کردار خود آگاه نیست ، و نه خود)

"بیداری نسبی" (که در آن فرد از خود آگاه است ، اما از روابط عینی همه چیز با همه چیز آگاه نیست)

"بیداری کامل" (که در آن  فرد از خود و واقعیت پیرامون به طور عینی آگاه است). 

فردی که در حالت "خواب بیدار" است ، دستگاهی است که توسط تأثیرات خارجی کنترل می شوداو نمی تواند کاری انجام دهدهمه چیز برای او اتفاق می افتدبرای "انجام" ، لازم است "بودن" باشد ، بیدار شودگورجیف همچنین گفت که شخص دارای ذاتی (هر آنچه واقعی است که با آن متولد می شود) و شخصیتی دارد (هر آنچه مصنوعی است و با تقلید و تقلید به دست می آورد).  در فرآیند آموزش ، فرد عادت ها و سلیقه های مصنوعی و حتی غیرطبیعی زیادی پیدا می کند که "شخصیت کاذب" را در او شکل می دهدشخصیت کاذب رشد ذات را سرکوب می کندیک شخص ذات خود را نمی داند ، یعنی ترجیحات و سلیقه های طبیعی خود رااو نمی داند واقعاً چه می خواهدباطل و حال در او آمیخته استبنابراین ، یک شخص ، اول از همه ، نیاز دارد که حال را از باطل در خودش جدا کندباید از یک مبارزه داخلی بین "بله" و "نه" عبور کرد (تحول درد و رنج).  به بیدار شدن و خارج شدن از حالت بیداری کمک می کند.

یکی از اصلی ترین ابزارها در کار بر روی خود ، تقسیم توجه ، یادآوری از خود و تحول درد و رنج استیادآوری از خود ، امور ظریف درون ارگانیسم را جمع می کند و تبدیل رنج آنها را به یک بدن ظریف (یا روح) متبلور می کندگورجیف گفت که "همه روح دارند ، اما فقط کسانی که آن را از طریق کار آگاهانه و رنج های داوطلبانه به دست آورده اند ، روح دارند."

منبعWebsite about the practice of Gurdjieff

تاریخ مراجعه: 9/8/1399

  • ۹۹/۰۸/۱۱
  • عاطفه جهانشیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی